0
0
0
Ostoskori
0,00
0
Tuotteet ollaan suodatettu sopiviksi
Lisää ajoneuvosi
Lista

KÄYTTÖEHDOT

1. Käyttöehdoista

1.1
Näitä käyttöehtoja ("Käyttöehdot") sovelletaan kaikkiin ostoksiin, jotka teet kuluttajana www.24mx.fi ja siihen liittyviltä verkkosivustoilta ("Verkkosivusto"). Hyväksyt ehdot, kun teet ostoksen verkkosivustolla.

1.2
Pierce AB
Elektravägen 22, 126 30 Hägersten, Sweden

Osakeyhtiörekisteri:  Bolagsverket / Rekisteröity Ruotsin
yritysten rekisteröintitoimistossa
Y-tunnus: 556763-1592
ALV-rekisterinumero: FO2375320-8

Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme info@24mx.fi.

2. Tilaukset

Myymme ainoastaan asiakkaille, jotka toimivat yksityishenkilöinä (kuluttajina). Jotta voit tehdä ostoksen, sinulla on oltava oikeus tehdä sopimus sovellettavan lain mukaan. Tämä tarkoittaa, että sinun on oltava vähintään 16-vuotias ostaaksesi suoralla maksulla tai vähintään 18-vuotias ostaaksesi luotolla.

3. Tilaus- ja toimitusvahvistus

3.1
Kun olet suorittanut ostoksesi, saat automaattisen kuittaussähköpostin ("Kiitos tilauksestasi"), jossa vahvistetaan, että olemme vastaanottaneet tilauksesi. Tämä automaattinen vahvistus ei tarkoita, että sitova sopimus olisi tehty.

3.2
Sitova sopimus syntyy vasta, kun tilaus on pakattu ja lähetämme lopullisen tilausvahvistuksen tilausta tehdessäsi antamaasi sähköpostiosoitteeseen ("Tilauksesi on pakattu").

3.3
Ennen kuin saat lopullisen toimitusvahvistuksen, tilauksesi voidaan hylätä osittain tai kokonaan varastossa olevien poikkeamien vuoksi, Oikeudenmukaiset menettelytavat - käytäntöjemme mukaisesti, jos olet antanut meille vääriä tietoja kassalla tai jos epäilemme petoksen yritystä. Tällaisissa tapauksissa ilmoitamme sinulle asiasta mahdollisimman pian.

4. Hintatiedot

4.1
Tilausta tehtäessä sovelletaan verkkosivustolla tilaushetkellä ilmoitettuja hintoja. Kaikkiin hintoihin sisältyy voimassa oleva arvonlisävero, mutta ne eivät sisällä maksu- ja rahtimaksuja, jotka ilmoitetaan erikseen.

4.2
Pidämme huolta siitä, että hinnat ovat oikeita, mutta jos tuotteessa sattuu kuitenkin olemaan virheellinen hinta tai jos verkkosivustolla luetellun tuotteen tiedot ovat virheellisiä, otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian ja ilmoitamme sinulle oikean hinnan. Ennen toimitusvahvistuksen lähettämistä ei ole tehty sitovaa sopimusta, ja voimme vapaasti korjata hintoja.

4.3
Jos verkkosivustolla luetellun tuotteen hinta tai tiedot ovat virheellisiä ja olet huomannut tai sinun olisi pitänyt huomata tämä, hinta tai tiedot eivät koske ostosta, vaikka olisit saanut toimitusvahvistuksen. Tällaisissa tapauksissa otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.

4.4.
Verkkosivuston kuvat, joissa tuote on esitetty, ovat vain havainnollistavia, ja todellinen tuote voi poiketa hieman kuvista eri tuotantoeristä, erilaisista ajoneuvomalleista jne. johtuen. Emme myöskään voi taata, että kaikki verkkosivuston kuvat vastaavat tarkalleen ulkoasua esimerkiksi tietokoneen tai puhelimen näytön värintoiston vuoksi.

5. Maksu

5.1
Tarjoamme erilaisia maksuvaihtoehtoja, ja voit valita haluamasi maksuvaihtoehdon. Mahdolliset maksutavat, joista voit valita, näkyvät aina verkkosivuston kassalla ja tilauksen tekemisen yhteydessä. Riippuen siitä, minkä vaihtoehdon valitset, mahdolliset lisäkustannukset ilmoitetaan kassalla.

5.2
Löydät täydelliset tiedot kaikista maksuvaihtoehdoista ja mahdollisista lisäkustannuksista täältä

5.3
Kun teet meiltä ostoksen, teet erillisen maksusopimuksen maksupalveluntarjoajamme kanssa.

6. Rahti ja toimitus

Toimitusvaihtoehdot

6.1
Tarjoamme erilaisia toimitusvaihtoehtoja määränpäästä ja ostetuista tuotteista riippuen. Tarjoamamme toimitusvaihtoehdot näkyvät aina verkkosivuston kassalla. Tarjoamme kotiinkuljetusta asuinpaikkakunnastasi riippuen.

6.2
Helpottaaksemme toimitusta sinulle asiakkaana ja minimoidaksemme ympäristövaikutukset, pyrimme aina toimittamaan tuotteesi yhdessä toimituksessa.

6.3
Jos tilauksesi sisältää useita tuotteita ja yhtä tai useampaa tuotetta ei ole varastossamme tai sen toimitusaika on pidempi, voimme lähettää tuotteet sinulle useammassa toimituksessa ilman lisäkustannuksia.

6.4
Näitä ostoehtoja sovelletaan toimituksiin Suomen sisällä. Huomaa, että emme toimita Ahvenanmaalle.

6.5
Löydät täydelliset tiedot toimitusvaihtoehdoistamme täältä

Rahtikulut

6.6
Ostamistasi tuotteista, valitsemastasi toimitusvaihtoehdosta ja tilauksesi kokonaissummasta riippuen voi tulla maksettavaksi rahtimaksuja. Rahtikulut näkyvät aina kassalla, kun teet ostoksen.

6.7
Jos ostat tilaa vieviä tuotteita, kuten lastausramppeja tai telttoja, näistä tuotteista veloitetaan aina toimitusmaksu. Suurikokoiset tuotteet on aina merkitty verkkosivustolla.

6.8
Löydät täydelliset tiedot toimitusvaihtoehdoista ja toimituskuluista täältä

Toimitusaika

6.9
Arvioitu odotettu toimituspäivä on saatavilla verkkosivuston kassalla ja automaattisessa kuittauksessasi, ja se voi vaihdella valitsemiesi tuotteiden ja toimitusvaihtoehdon mukaan. Pyrimme aina toimittamaan tilauksesi arvioidun toimitusajan kuluessa, mutta emme voi taata sitä.

Noutamatta jätetyt paketit

6.10
Olet vastuussa toimituksesi vastaanottamisesta sinulle tilauksen yhteydessä annettujen ohjeiden mukaisesti.

6.11
Noutopisteissä olevat paketit, joita ei noudeta ilmoituksessa ilmoitetun ajan kuluessa, palautetaan meille. Jos olet valinnut kotiinkuljetuksen etkä noudata vastaanotto-ohjeita, esimerkiksi jos et ole kotona vastaanottamassa lähetystäsi tai jos kieltäydyt paketista toimituksen yhteydessä, paketti palautetaan meille.

6.12
Näissä tapauksissa meillä on oikeus periä käsittely- ja toimituskuluja vastaava hallinnollinen maksu.

7. Peruutus- ja palautusoikeus

7.1
Sinulla on oikeus peruuttaa ostoksesi 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona sinä tai puolestasi toimiva henkilö vastaanottaa tuotteen, jonka olet ostanut verkkosivustolta.

7.2
Tämän lisäksi annamme sinulle 46 lisäpäivää palautusoikeutta eli yhteensä 60 päivää. Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä tuotteita, jotka ovat uudessa kunnossa, alkuperäispakkauksessa ja joissa kaikki etiketit ovat edelleen kiinni.

Joitakin tuotteita koskevat poikkeukset

7.3
Joihinkin tuotteisiin ei sovelleta peruutus- tai palautusoikeutta. Tämä koskee tuotteita, jotka on valmistettu ohjeidesi mukaan (printit tai ajoneuvosi mitat) tai joissa on muutoin selkeä henkilökohtainen kosketus. Peruutus- ja palautusoikeus ei koske verkkosivuston otsikon "Personalised" alla olevia tuotteita. Myöskään moottoripyörääsi valmistetut pakoputkistot eivät kuulu peruutus- tai palautusoikeuden piiriin. Tämä koskee myös tuotteita, jotka voivat nopeasti pilaantua tai vanhentua, kuten juomat ja syötävät tuotteet. Peruutus- ja palautusoikeuden ulkopuolelle jäävät myös tuotteet, joiden sinetit ovat rikkoutuneet ja joita ei voida palauttaa terveys- tai hygieniasyistä ja jotka sinä asiakkaana olet rikkonut. Jos peruutus- tai palautusoikeus ei ole voimassa, siitä ilmoitetaan tuotteen yhteydessä.

Käytetyistä tuotteista tehtävät poistot

7.4
Kun käytät lakisääteistä peruuttamisoikeuttasi, sinulla on oikeus avata pakkaus ja tutkia tuote siinä määrin kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan arvioimiseksi. Sinulla on oikeus peruuttaa ostoksesi täyttä hyvitystä vastaan, jos rekisteröit palautuksesi tai otat meihin yhteyttä 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona olet vastaanottanut tuotteen, ja palautat tuotteen alkuperäisessä kunnossa.

7.5
Jos käsittelet tuotetta enemmän kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi, meillä on oikeus tehdä arvonalennuksia. Tällainen vähennys tehdään vertaamalla tuotteen palautusarvoa alkuperäiseen ostohetken arvoon. Täyden hyvityksen saamiseksi suosittelemme siksi että palautat tuotteen alkuperäisessä kunnossaan.

Miten peruutat ostoksesi/palautusoikeus

7.6
Jos haluat peruuttaa ostoksesi, sinun on rekisteröitävä palautus tai ilmoitettava siitä meille 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona sinä tai puolestasi toimiva henkilö vastaanottaa tai noutaa tilauksesi.

7.7
Voit helposti rekisteröidä palautuksesi käyttämällä palautusportaaliamme, joka löytyy verkkosivuiltamme https://help.24mx.com/hc/fi/articles/360014911379 ja palauttaa tuotteen siellä annettujen ohjeiden mukaisesti. Voit myös käyttää tätä peruutusoikeuslomaketta, jonka löydät täältä

7.8
Kun olet ilmoittanut meille, että haluat palauttaa ostoksesi, sinun on lähetettävä tai palautettava tuote 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona sinä tai puolestasi toimiva henkilö vastaanottaa tai noutaa tilauksesi. Suosittelemme, että palautat tuotteen samassa pakkauksessa, jossa sait sen, sillä olet vastuussa mahdollisista vahingoista tai katoamisista palautuslähetyksen aikana, jos vahingot tai katoamiset johtuvat huolimattomuudestasi, esimerkiksi tuotteen pakkaamisessa.

7.9
Jos peruutus- tai palautusoikeuden päättymisen jälkeen haluat käyttää 46 päivän lisäaikaa palautusoikeuteen, noudatat samoja menettelyjä kuin peruutusoikeutta käytettäessä. Huomioi kuitenkin 7.2 kohdassa esitetyt vaatimukset, jotka koskevat uutta kuntoa, alkuperäispakkausta ja etikettejä.

7.10

Palautusosoitteemme on PDC Logistics, Kablowa 1, 70-895 Szczecin-Zalom, Puola.

Palautusrahti

7.11
Palautukset ovat maksuttomia, kun käytät palautusportaaliamme. Jos haluat palauttaa tuotteen (tuotteet) itse, siihen liittyviä kuluja ei palauteta. Lisätietoja saat https://help.24mx.com/hc/fi/articles/4767032885906

Hyvitys

7.12
Kun olet palauttanut ostoksesi, maksupalveluntarjoajamme välityksellä maksamme hyvityksen 14 päivän kuluessa. Emme kuitenkaan tee palautusta ennen kuin olemme saaneet tuotteen takaisin tai ennen kuin olet osoittanut, että olet lähettänyt sen meille. Muistathan, että olet vastuussa kaikista palautuslähetyksen aikana tapahtuneista vahingoista tai menetyksistä, jotka johtuvat huolimattomuudestasi.

7.13
Jos palautat koko tilauksen, palautus sisältää kaikki ostohetkellä maksamasi toimituskulut (toimituksesta sinulle). Tämä koskee kuitenkin vain vakiorahtikuluja. Lisätoimituskuluja, jotka johtuvat siitä, että olet valinnut kalliimman toimitusvaihtoehdon, ei palauteta.

7.14
Jos palautat osan tilauksesta, rahtikuluja ei palauteta.

7.15
Palautus suoritetaan samalla maksutavalla, jonka valitsit ostohetkellä, ellei toisin sovita.

8. Takuuvaateet

8.1
Jos tuotteesi on viallinen, sinulla on oikeus vaatia korvausta asuinmaassasi voimassa olevan pakollisen kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti. Suomessa virhevastuun kestolle ei ole laissa säädetty aikarajaa, vaan virhevastuuaika määrittyy tavaran oletettavissa olevan kestoiän perusteella. Sinun on aina reklamoitava kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun sinun olisi pitänyt huomata vika.

8.2
Jos haluat tehdä takuuvaateen tuotteesta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa info@24mx.fi.

8.3
Kun tuote on arvioitu ja olemme todenneet, että vaatimus on pätevä, maksamme sinulle korvauksen sovellettavan lain mukaisesti. Tämä tarkoittaa, että vika korjataan tai vaihdamme viallisen tuotteen uuteen. Jos kumpikaan näistä vaihtoehdoista ei ole mahdollinen, sinulla on sen sijaan oikeus vaatia virhettä vastaavaa hinnanalennusta tai peruuttaa ostos sovellettavan lain mukaisesti.

8.4
Huomaa, että meillä on oikeus hylätä reklamaatio, jos käy ilmi, että tuote ei ole sovellettavan lain mukaan viallinen.

8.5
Jos tarvitsemme tuotteen takaisin, palautusosoitteemme on: PDC Logistics, Kablowa 1, 70-895 Szczecin-Zalom, Puola.

8.6
Jos olet lähettänyt viallisen tuotteen takaisin ottamatta ensin yhteyttä meihin, tämä käsitellään tavallisena palautuksena ja siihen sovelletaan tavallista palautusmenettelyä. Ota siis yhteyttä meihin kohdan 8.2 mukaisesti.

9. Tarjoukset

9.1
Saatamme ajoittain tarjota kampanjoita, alennuskoodeja, lahjoja ja muita tarjouksia (jäljempänä yhteisesti "Tarjoukset"). Tällaiset tarjoukset ovat voimassa vain kyseisen tarjouksen yhteydessä esitettyjen ehtojen ja edellytysten mukaisesti. Kampanja-aikaa ei voi pidentää, ja jos varastot myydään loppuun kampanja-aikana, emme tarjoa samankaltaisia korvaavia tuotteita kampanjatuotteiden tilalle. Tarjouksia ei voi yhdistää muihin alennuksiin tai tarjouksiin - ellei ostohetkellä nimenomaisesti toisin mainita.

9.2
Monissa tapauksissa sinua saatetaan aktiivisesti vaatia syöttämään jokin koodi tai muuten aktivoimaan kyseinen tarjous itse ennen ostoksen suorittamista, jotta voit hyödyntää tarjouksen.

9.3
Jos palautat tilatut tuotteet, et ehkä enää ole oikeutettu tarjoukseen. Tämä voi johtaa siihen, että sinun on palautettava tai maksettava lahja tai et voi enää saada tiettyä alennusta. Jos et enää täytetyn palautuksen vuoksi ole oikeutettu kyseiseen lahjaan etkä palauta lahjaa, vähennämme lahjan arvon ennen palautuksen tekemistä. Vaihtoehtoisesti, jos et ole oikeutettu tiettyyn alennukseen, se vähennetään palautuksestasi.

9.4 Joulupukin Kultainen lippu-kampanja – Ehdot ja edellytykset

1. Osallistumiskelpoisuus: Kaikki verkkokaupoissa, 24MX:n, XLMOTOn ja Sledstoren verkkosivustoilla oikeutetuissa maissa (pois lukien *.eu ja *.com) verkkokaupoissa ostaneet ovat oikeutettuja saamaan Kultaisen lipun kampanja-aikana (1.12.-24.12.2023) näiden ehtojen ja edellytysten mukaisesti. Tukikelpoisia maita ovat: Suomi, Ruotsi, Norja, Yhdistynyt kuningaskunta, Sveitsi, Itävalta, Saksa, Alankomaat, Espanja ja Ranska.

2. Osallistuminen: Kaikki varastostamme 1.12.-24.12.2023 välisenä aikana lähetetyt tilaukset kelpoisuusehdot täyttäviin maihin osallistuvat automaattisesti kampanjaan niin kauan kuin Kultaisia lippuja on jäljellä - osallistuminen ei edellytä toimenpiteitä eikä vähimmäisostoksia.

3. Kultaisen lipun saajan valinta: 24MX:n ja XLMOTO:n kullekin ostajalle on 4 kultaista lippua ja Sledstoren ostajalle 2 kultaista lippua, eli yhteensä 10 lippua. Kukin Kultainen lippu voidaan käyttää hyvityksenä yhtä yksittäistä ostotilausta vastaan, joka koskee tavaroita, jotka ovat tällä hetkellä varastossa ilmoitetuin hinnoin kyseisessä myymälässä, johon se koskee, enintään 2 000 euron arvosta (sisältäen arvonlisäveron) (tai paikallisen valuutan vasta-arvosta tilaus-/ostopäivänä). Kukin kultainen lippu sijoitetaan satunnaisesti erilliseen lähetykseen, joka lähetetään ostajalle 24MX:ssä, XLMOTOssa ja Sledstoressa kampanja-aikana. Järjestäjä valitsee satunnaisesti sijoituspäivän(t) ja voittopaketin(t). Sijoituspäivät valitaan 1. joulukuuta, 4. joulukuuta, 8. joulukuuta ja 15. joulukuuta. Paketti(t) valitaan kyseisinä päivinä.

4. Ikävaatimus: Osallistujien on oltava vähintään 18-vuotiaita, jotta he voivat osallistua kampanjaan, ja heitä voidaan vaatia toimittamaan ikävarmennus.

5. Ostoaika: Ostot on tehtävä 1. joulukuuta ja 24. joulukuuta 2023 välisenä aikana, jotta ne oikeuttavat osallistumiseen.

6. Tilauksen arvovaatimus: Ei vähimmäistilausarvoa.

7. Voittajailmoitus: Voittajan on otettava yhteyttä asiakaspalveluun. Asiakaspalvelu tarkistaa, että voittaja on vähintään 18-vuotias.

8. Osallistumisrajoitus: Osallistujat voivat osallistua useaan kertaan, ja jokainen 1. joulukuuta ja 24. joulukuuta 2023 välisenä aikana toimitettu tilaus katsotaan erilliseksi osallistumiseksi.

9. Lainsäädännön noudattaminen: Pierce AB (Ruotsin rekisterinumero 556763-1592) hallinnoi kampanjaa, ja siihen sovelletaan Ruotsin lainsäädäntöä. Jos paikalliset lait ja määräykset kieltävät osallistumisen, kultaisen lipun myöntäminen tai lunastaminen ei välttämättä ole mahdollista oikeudellisista syistä. Seuraavat lainkäyttöalueet on nimenomaisesti suljettu osallistumisen ulkopuolelle: Belgia, Bosnia ja Hertsegovina ja Serbitasavalta, Kroatia, Tšekin tasavalta, Tanska, Unkari, Kreikka, Irlanti, Italia, Kosovo, Latvia, Liettua, Luxemburg, Makedonia, Puola, Portugali, Romania ja Serbia. Osallistuminen ei ole sallittua EU:n, ETA:n ja Ison-Britannian ulkopuolelta tai *.eu tai *.com verkkokauppaosoitteiden kautta. Kampanjan järjestäjän päätökset ovat lopullisia, eikä niitä voi riitauttaa. Yksittäiset mahdollisuudet saada kultainen lippu riippuvat tukikelpoisille lainkäyttöalueille lähetettyjen pakettien kokonaismäärästä. Kultaisilla lipuilla ei ole käteisarvoa, ja ne voidaan käyttää ainoastaan hyvityksenä varastossa olevien tuotteiden tilaukseen niiden ehtojen mukaisilla listahinnoilla (jos hinnat ovat muussa valuutassa kuin euroissa, kultaisen lipun hyvityksen arvo muunnetaan tilaus-/ostopäivänä). Pidätämme oikeuden korvata lahjat tai peruuttaa lahjat, jos niitä ei lunasteta ennen 31. tammikuuta 2024 päättyvää voimassaoloaikaa. Kukaan muu kuin haltija ei voi myydä, pantata, siirtää tai käyttää kultaisia lippuja. Pierce AB:n tai sen tytäryhtiöiden työntekijät tai työntekijöiden lähisukulaiset eivät voi osallistua.

10. Verot: Voittaja on täysin vastuussa kaikista veroseuraamuksista, jotka aiheutuvat kultaisen lipun vastaanottamisesta tai käyttämisestä.

11. Kultaisen lipun lunastaminen ja julkisuuslupa: Jos saat Kultaisen lipun, sinun on otettava yhteyttä asiakaspalveluumme (sähköpostitse) saadaksesi ohjeet sen käyttämisestä. Kultainen lippu on lunastettava heti ja viimeistään 31. tammikuuta 2024. Julkaisemme mielellämme nimesi, lipun löytämispäivämäärän ja kuvasi Kultaisen lipun kanssa Instagramissa. Lähetä meille tietosi, jotta voimme tehdä sinusta kuuluisan.

Nimeäsi ja muita henkilötietojasi käytetään markkinointitarkoituksiin suostumuksella, jonka voit peruuttaa milloin tahansa. Meidän on käsiteltävä henkilötietojasi lakisääteisten velvoitteidemme täyttämiseksi, iän todentamiseksi ja tilauksen tekemiseksi Kultaisella lipulla. Tietojen käsittelyyn sovelletaan muutoin ostoosi sovellettavia verkkokaupan tietosuojakäytäntöjä (katso "Tietosuojakäytäntö" kunkin verkkokaupan sivun alareunassa).

12. Voittajan julkistaminen: Kun voittaja ottaa meihin yhteyttä, kultaisen lipun voittajat ilmoitetaan virallisella Instagram-sivulla henkilön julkisuusluvan mukaisesti. Jos kampanja päättyy ennen 24. joulukuuta 2023, koska kaikki Kultaiset liput on jaettu vastaanottajille ennen kyseistä päivämäärää, myös tästä ilmoitetaan siellä.

10. Oikeudenmukaisten menettelytapojen käytäntö

10.1
Jotta voit tehdä ostoksia kanssamme, tämä on välttämätöntä:

  • et yritä huijata tai muuten toimi tarkoituksella rikkoaksesi mitään sovellettavia lakeja;
  • et yritä johtaa meitä harhaan henkilöllisyytesi suhteen tai esitä itseäsi valheellisesti kuluttajana voidaksesi tehdä ostoksia kanssamme;
  • et käytä kohtuutonta painostusta tai uhkaile henkilökuntaamme asioidessasi asiakaspalvelutiimimme kanssa;
  • sinulla on aikomus pitää tilaamasi tuotteet. Tämä ei estä sinua muuttamasta mieltäsi myöhemmin. Sinulla on aina lakisääteinen peruutus- ja palautusoikeus ostoehtojemme mukaisesti.

10.2
Käyttäytyminen, jonka katsotaan rikkovan tätä oikeudenmukaisten menettelytapojen käytäntöä, on muun muassa seuraavanlaista:

  • palautuksiin liittyvät vilpilliset yritykset, kuten etikettien ja hintalappujen vaihtaminen tai väärentäminen sekä väärät väitteet kadonneista tuotteista,
  • valheellinen väite, jonka mukaan kuluttaja tekee ostoksia meiltä, mutta sitten esimerkiksi markkinoi tai myy tuotteita edelleen liiketoiminnan yhteydessä,
  • tuotteiden ostaminen niiden valokuvaamiseksi liiketoiminnan yhteydessä ja sitten tuotteiden palauttaminen valheellisesti vedoten peruutus- tai palautusoikeuteen, joka koskee vain kuluttajia,
  • yritys vaikuttaa perusteettomasti henkilökuntaamme tai uhkailla heitä saadakseen pidennetyn palautusoikeuden myyntiehtoihimme tai pakottavaan lainsäädäntöön verrattuna; ja
  • erittäin epänormaali osto- ja palautuskäyttäytyminen, joka osoittaa, että asiakkaalla ei ollut aiempaa aikomusta pitää tilattuja tuotteita.

10.3
Arvioimme, rikotko reiluja käytäntöjämme, useiden eri tekijöiden perusteella, kuten järjestelmällisen poikkeavan käyttäytymisen, tilausten koostumuksen, tilaustiheyden, palautustiheyden ja väärällä henkilöllisyydellä tehtyjen kiertämisyritysten perusteella.

10.4
Jos tilauksesi hylätään, sinulle ilmoitetaan siitä sähköpostitse sähköpostiosoitteeseen, jonka annoit tilausta tehdessäsi. Kun olemme ilmoittaneet sinulle, että olemme hylänneet tilauksesi, päätös koskee sinua riippumatta profiilistasi tai sähköpostiosoitteestasi. Tätä päätöstä ei saa yrittää kiertää millään tavalla, esimerkiksi käymällä kauppaa jonkun toisen nimellä, sillä tällainen harhaanjohtaminen on jo itsessään hyvän kauppatavan periaatteiden vastaista.

10.5
Oikeudenmukaisia menettelytapoja koskeva käytäntömme ei estä sinua käyttämästä lakisääteistä peruuttamisoikeuttasi tai palautusoikeuttasi, kun olet tehnyt meiltä sitovan ostoksen. Oikeudenmukaisten menettelytapojen käytäntömme voi kuitenkin tietyissä tapauksissa estää sinua tekemästä uutta sopimusta kanssamme.

11. Velvollisuutemme

11.1
Jos tuotteessa on vika tai jos toimitus viivästyy, olemme vastuussa kaikista vahingoista, joita sinulle aiheutuu viasta tai viivästyksestä, pakollisen kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti. Olemme kuitenkin vastuussa vahingoista vain siinä määrin kuin olet ryhtynyt kohtuullisiin toimenpiteisiin vahinkojesi rajoittamiseksi. Emme siis ole vastuussa vahingosta, jonka olisit voinut välttää kohtuullisin toimenpitein.

11.2
Emme ole vastuussa vahingoista, jotka johtuvat ennakoimattomista olosuhteista, joihin emme voi vaikuttaa, kuten sodasta, lakoista, pandemioista tai luonnonkatastrofeista, joita emme ole kohtuudella voineet ennakoida (ylivoimainen este). Jos olemme ylivoimaisen esteen vuoksi estyneet täyttämästä sopimuksen tai näiden ostoehtojen mukaisia velvoitteitamme, sinulla on oikeus peruuttaa sopimus pakottavan kuluttajalainsäädännön mukaisesti.

12. Käyttöehdoista

12.1
Voimme muuttaa näitä käyttöehtoja, mutta ostohetkellä hyväksymiäsi ehtoja sovelletaan aina kyseiseen ostokseen. Kaikki muutokset näkyvät ostoehtojen viimeisimmässä julkaistussa versiossa verkkosivustolla. Muutokset tulevat voimaan siitä hetkestä, kun olet hyväksynyt ehdot, eli kun teet uuden ostoksen verkkosivustolla.

12.2
Meille on tärkeää kunnioittaa oikeuksiasi kuluttajana. Koska olemme Ruotsissa toimiva yritys, näitä ostoehtoja tulkitaan ja sovelletaan Ruotsin lainsäädännön mukaisesti. Jos toimivaltainen tuomioistuin, viranomainen tai vaihtoehtoinen riidanratkaisuelin katsoo jonkin näiden ostoehtojen määräyksen pätemättömäksi tai täytäntöönpanokelvottomaksi, kyseisen määräyksen jäljellä olevat osat ja kaikki muut näiden ostoehtojen määräykset pysyvät voimassa ja täytäntöönpanokelpoisina täysimääräisesti sovellettavan lain mukaisesti. Sinulla on aina oikeus sen maan pakollisiin kuluttajaoikeuksiin, jossa sinulla on vakinainen asuinpaikkasi. Mikään näissä käyttöehdoissa ei saa tulkita rajoittavan näitä oikeuksia.

13. Kysymykset, valitukset ja riitatilanteet

13.1
Voit ottaa meihin yhteyttä, jos sinulla on kysyttävää tai reklamoitavaa tilauksestasi. Saat meidät helposti kiinni näiden ostoehtojen alussa olevien yhteystietojen avulla.

13.2
Jos yksityishenkilöiden kanssa syntyy riitatilanne, noudatamme vaihtoehtoisten riidanratkaisuelinten päätöksiä. Suomessa voit ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Kilpailu- ja kulttajavirasto (KKV), https://www.kkv.fi

13.3
Yksityishenkilönä voit tehdä valituksen myös EU:n verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin kautta, joka löytyy täältä

13.4
Edellä mainitusta huolimatta mahdolliset riidat voidaan ratkaista myös missä tahansa toimivaltaisessa tuomioistuimessa siinä maassa, jossa sinulla asiakkaana on kotipaikka.

Pierce on viimeksi päivittänyt ostoehdot 29/12/2023.