Yli 35 vuoden kokemus mäntien valmistuksesta! Kun on aika vaihtaa mäntä, ProX-männät ovat täydellinen valinta.
ProX on maailman suurin racing-mäntien valmistaja. ProX on vuodesta 1975 lähtien toimittanut hyviä ja hintansa arvoisia mäntiä. ProX-männät vastaavat alkuperäisiä mäntiä, mutta edullisempaan hintaan. Se tarkoittaa, että jos alkuperäismännässä on teflonpinnoite, myös ProX-männässä on se.
Kaikki männät toimitetaan mäntärenkaineen, pultteineen ja sokkineen. Älä unohda vaihtaa männäntappien laakereita!
MÄNNÄN VALINTA:
A-mäntä on uusille sylintereille. B-mäntää suositellaan kaikille käytetyille sylintereille. B-mäntä on sadasosa millimetriä suurempi kuin A-mäntä, sillä tämä korvaa mahdollisen kulumisen. C-mäntä on suurempi kuin B-mäntä jne.
HUOMAUTUS:
Koko A3/A4 on "oversize". Mitat 53,96 mm ja 53,97 mm. Toisin sanoen, 0,01 ja 0,02 suurempi kuin B-mäntä.
HYVÄ TIETÄÄ KUN VAIHDAT MÄNTÄÄ:
Jos vanha mäntä on vaurioitunut, selvittele mistä tämä johtuu ja korjaa virhe. Väärä polttoaineseos voi ylikuumeta. Sytytystulpan vähäinen lämpö, väärin asennettu sytytys tai ilmavuoto on yleisimmät syyt palanneelle männälle.
Jos vanha mäntä on särkynyt tai on täysin palanut, poista kiertokanki ja puhdista huolellisesti pois metallihiukkaset.
Tarkista sylinterin muoto ja kuluminen. Sylinteri kuluu epätasaisesti, joten on tärkeää, että tarkistat mitat.
KUN ASENNAT MÄNNÄN:
Vaihda aina myös tiivisteet uusiin! Mäntä asennetaan nuolen osoittaen pakopuolelle. Männän tappien lukkorenkaat asetetaan varovasti reikä alaspäin.
Asenna männänrenkaat mäntään. Huomioi, että jotkut männät ovat varustettu Keystone-männänrenkailla. Nämä ovat kaartiomaiset ja helposti väärin asetettavissa. Tarkista, että männänrenkaat sopivat uraan ja aukko sulkeutuu täysin.
Rasvaa kaikki osat 10W30 tai 10W40 -moottoriöljyllä.
Laita uudet sylinterin alatiivisteet kiertokankeen, tiivistä männänrenkaat ja anna varovaisesti sylinterin mennä paikoilleen. Ennen kun sylinterinkansi laitetaan paikoilleen, kiertokanki käännetään käsin. Tarkista, että mäntä renkaineen liikkuu vapaasti sylinterissä.
Remontoidut koneet vaativat hieman sisäänajoa. Käytä hieman paksumpaa polttoainetta. Vältä korkeita ja matalia kierroslukemia, vaihtele ajonopeutta ja älä kiihdytä täyskaasulla. Remontin jälkeen pitää lisätä öljyä polttoaineeseen.
Mäntiä valmistetaan suurissa erissä ja materiaalit vastaavat erittäin pientä osaa valmistuskustannuksista. Tämä tarkoittaa, ettei mikään valmistaja pihistele materiaalivalinnoissa. Jos uusi mäntä hajoaa, se ei johdu männästä. Yleinen virhe on, että mäntä on asennettu epätasaiseen sylinteriin, männänrenkaat on asennettu väärin, virheelliset kaasuttimen asetukset, vääränlainen bensansekoitus tai että kiertokangessa/kampiakselissa on muita vahinkoja.
ProX on maailman suurin racing-mäntien valmistaja. ProX on vuodesta 1975 lähtien toimittanut hyviä ja hintansa arvoisia mäntiä. ProX-männät vastaavat alkuperäisiä mäntiä, mutta edullisempaan hintaan. Se tarkoittaa, että jos alkuperäismännässä on teflonpinnoite, myös ProX-männässä on se.
Kaikki männät toimitetaan mäntärenkaineen, pultteineen ja sokkineen. Älä unohda vaihtaa männäntappien laakereita!
MÄNNÄN VALINTA:
A-mäntä on uusille sylintereille. B-mäntää suositellaan kaikille käytetyille sylintereille. B-mäntä on sadasosa millimetriä suurempi kuin A-mäntä, sillä tämä korvaa mahdollisen kulumisen. C-mäntä on suurempi kuin B-mäntä jne.
HUOMAUTUS:
Koko A3/A4 on "oversize". Mitat 53,96 mm ja 53,97 mm. Toisin sanoen, 0,01 ja 0,02 suurempi kuin B-mäntä.
HYVÄ TIETÄÄ KUN VAIHDAT MÄNTÄÄ:
Jos vanha mäntä on vaurioitunut, selvittele mistä tämä johtuu ja korjaa virhe. Väärä polttoaineseos voi ylikuumeta. Sytytystulpan vähäinen lämpö, väärin asennettu sytytys tai ilmavuoto on yleisimmät syyt palanneelle männälle.
Jos vanha mäntä on särkynyt tai on täysin palanut, poista kiertokanki ja puhdista huolellisesti pois metallihiukkaset.
Tarkista sylinterin muoto ja kuluminen. Sylinteri kuluu epätasaisesti, joten on tärkeää, että tarkistat mitat.
KUN ASENNAT MÄNNÄN:
Vaihda aina myös tiivisteet uusiin! Mäntä asennetaan nuolen osoittaen pakopuolelle. Männän tappien lukkorenkaat asetetaan varovasti reikä alaspäin.
Asenna männänrenkaat mäntään. Huomioi, että jotkut männät ovat varustettu Keystone-männänrenkailla. Nämä ovat kaartiomaiset ja helposti väärin asetettavissa. Tarkista, että männänrenkaat sopivat uraan ja aukko sulkeutuu täysin.
Rasvaa kaikki osat 10W30 tai 10W40 -moottoriöljyllä.
Laita uudet sylinterin alatiivisteet kiertokankeen, tiivistä männänrenkaat ja anna varovaisesti sylinterin mennä paikoilleen. Ennen kun sylinterinkansi laitetaan paikoilleen, kiertokanki käännetään käsin. Tarkista, että mäntä renkaineen liikkuu vapaasti sylinterissä.
Remontoidut koneet vaativat hieman sisäänajoa. Käytä hieman paksumpaa polttoainetta. Vältä korkeita ja matalia kierroslukemia, vaihtele ajonopeutta ja älä kiihdytä täyskaasulla. Remontin jälkeen pitää lisätä öljyä polttoaineeseen.
Mäntiä valmistetaan suurissa erissä ja materiaalit vastaavat erittäin pientä osaa valmistuskustannuksista. Tämä tarkoittaa, ettei mikään valmistaja pihistele materiaalivalinnoissa. Jos uusi mäntä hajoaa, se ei johdu männästä. Yleinen virhe on, että mäntä on asennettu epätasaiseen sylinteriin, männänrenkaat on asennettu väärin, virheelliset kaasuttimen asetukset, vääränlainen bensansekoitus tai että kiertokangessa/kampiakselissa on muita vahinkoja.